Išmetimo kolektoriaus tarpinės keitimas

Trumpai apie paslaugą

Išmetimo kolektoriaus tarpinės keitimas yra svarbus automobilio priežiūros darbas, kuris gali užtrukti nuo kelių valandų iki visos dienos, priklausomai nuo automobilio modelio, serviso patirties ir darbo sąlygų. Pateikiu bendrą apžvalgą, ką tai apima:

  1. Pasiruošimas darbui:

    • Automobilis turi būti pakeltas, jei reikia pasiekti išmetimo kolektorių.
    • Būtina atjungti akumuliatorių, kad būtų užtikrinta sauga.
  2. Senoji tarpinė pašalinama:

    • Mechanikas paprastai pirmiausia nuima išmetimo kolektorių, kad pasiektų seną tarpinę. Tai gali apimti išmetimo sistemos dalies atlaisvinimą ir nuėmimą.
    • Senoji tarpinė pašalinama su specialiais įrankiais, kad būtų išvengta likučių, kurie galėtų sukelti nuotėkį.
  3. Naujos tarpinės montavimas:

    • Nustačius, kad visi paviršiai yra švarūs, sumontuojama nauja tarpinė.
    • Išmetimo kolektorius vėl sumontuojamas ir užveržiamas. Atlikus šį procesą, įsitikinama, kad nėra nuotėkio.
  4. Tikrinimas ir bandymas:

    • Po to, kai kolektorius vėl sumontuotas, atliekamas variklio paleidimas, kad būtų patikrinta, ar nėra išmetimo dujų nuotėkio.
    • Jei viskas veikia tinkamai, patikrinama, ar nėra įtartinų garsų, kurie galėtų rodyti kitus galimus defektus.

Kodėl yra būtina laiku atkreipti dėmesį?

Laiku atkreipti dėmesį į išmetimo kolektoriaus tarpinės būklę ir ją pakeisti yra labai svarbu dėl kelių priežasčių:

  1. Išmetimo dujų nuotėkiai – Jei tarpinė yra pažeista, gali atsirasti išmetimo dujų nuotėkiai. Tai gali sukelti nemalonius kvapus, toksiškų dujų (pvz., anglies monoksido) išsiskyrimą į aplinką ir netgi pavojų vairuotojui bei keleiviams. Ilgai neveikiant tarpinės, nuotėkiai gali tapti rimtesni ir pavojingesni.

  2. Variklio našumo sumažėjimas – Pažeista tarpinė gali sukelti nesandarumą tarp išmetimo kolektoriaus ir variklio, o tai gali neigiamai paveikti variklio našumą. Tokiu atveju variklis gali dirbti netolygiai, prarasti galios arba trūkčioti, o tai gali sukelti didesnį degalų suvartojimą ir sumažintą efektyvumą.

  3. Didėjančios remonto išlaidos – Jei problema nėra išsprendžiama laiku, tai gali sukelti didesnes ir brangesnes remonto problemas. Pavyzdžiui, nuotėkiai gali pažeisti kitas išmetimo sistemos dalis (pvz., išmetimo vožtuvus, detektorius), o tai reiškia, kad remontas bus sudėtingesnis ir brangesnis.

  4. Padidėjęs triukšmas – Pažeista tarpinė gali sukelti papildomą triukšmą variklio darbo metu. Nuotėkiai iš išmetimo sistemos gali sukelti neįprastus garsus, kurie gali būti ne tik nemalonūs, bet ir ženklas, kad sistema nesandarėja.

  5. Ekologinės pasekmės – Jei išmetimo sistema netinkamai veikia, tai gali padidinti teršalų išmetimą į atmosferą. Pažeista tarpinė gali sukelti neefektyvų išmetimo dujų apdorojimą, todėl gali būti viršijami leidžiami teršalų kiekiai.

  6. Techninė apžiūra ir teisės aktai – Automobiliams, kurie nesilaiko išmetimo normų, gali nepavykti praeiti techninės apžiūros. Tai gali reikšti, kad automobilis negalės būti naudojamas arba bus priverstas atlikti brangius remontus, kad atitiktų aplinkosaugos reikalavimus.

Laiku ir tinkamai prižiūrėta išmetimo sistema užtikrina saugumą, sumažina remonto išlaidas ir prisideda prie aplinkos apsaugos, todėl svarbu nelaukti, kol problema taps rimtesnė. Jei pastebite ženklus, kad kolektoriaus tarpinė gali būti pažeista (pvz., neįprasti garsai, kvapai ar sumažėjusi variklio galia), kuo greičiau kreipkitės į autoservisą.

Kas gali nutikti laiku neatlikus remonto darbų?

Jei laiku neatliekami išmetimo kolektoriaus tarpinės remonto darbai, gali kilti įvairių problemų, kurios gali turėti rimtų pasekmių tiek jūsų automobilio, tiek aplinkos atžvilgiu. Štai kas gali nutikti:

  1. Didėjantis išmetimo dujų nuotėkio pavojus – Jei tarpinė yra pažeista ir nuotėkiai nėra sutvarkyti laiku, išmetimo dujos gali pradėti patekti į variklio skyrių arba net į automobilio saloną. Tai gali būti pavojinga, nes kai kurios išmetimo dujos (ypač anglies monoksidas) yra nuodingos ir gali sukelti rimtų sveikatos problemų vairuotojui bei keleiviams.

  2. Variklio našumo praradimas – Nesandari išmetimo sistema gali sukelti netolygų variklio darbą. Tai reiškia, kad variklis negaus pakankamai deguonies, reikalingo efektyviam degalų deginimui. Dėl to sumažėja variklio galia, jis gali pradėti trūkčioti, gali atsirasti padidėjęs degalų suvartojimas ir sumažėti bendras našumas.

  3. Didinamos remonto išlaidos – Palaipsniui pablogėjus išmetimo kolektoriaus tarpinės būklei, problemos gali pereiti į kitas sistemas, pavyzdžiui, išmetimo vožtuvus, katalizatorių arba lambda sensorius. Tai gali sukelti rimtesnes ir brangesnes problemas, kurių taisymas kainuos daug daugiau nei tiesioginės tarpinės keitimas.

  4. Triukšmo padidėjimas – Pažeista tarpinė gali sukelti papildomą triukšmą iš variklio ir išmetimo sistemos. Jei tarpinė nėra keičiama, tai triukšmas gali tik stiprėti ir tapti ne tik nemaloniu, bet ir teisiškai nubaudžiamu pažeidimu, jei automobilis netenka „normalaus” išmetimo garsų lygio.

  5. Didesnė tikimybė sugadinti kitas dalis – Jei išmetimo kolektorius nesandarėja, gali kilti perkaitimo rizika, nes išmetimo dujos gali pasiekti variklio ar kitų sistemų dalis, kurios nėra tam pritaikytos. Tai gali sugadinti įvairias detales, pavyzdžiui, išmetimo vožtuvus ar netgi katalizatorių.

  6. Ekologiniai ir aplinkosaugos pažeidimai – Jei išmetimo sistema nėra sandari, automobilis pradeda išmesti daugiau kenksmingų teršalų, tokių kaip anglies dioksidas, azoto oksidai ar nesudegusios angliavandenilės. Tai gali ne tik prisidėti prie aplinkos taršos, bet ir sukelti sankcijas, jei automobilis nesugebės praeiti aplinkosaugos patikros.

  7. Techninės apžiūros nepraėjimas – Jei automobilis turi išmetimo sistemos problemų, pavyzdžiui, nesandarumų dėl tarpinės, jis gali nepavykti techninės apžiūros. Tai gali lemti automobilio negalimybę dalyvauti eisme, kol problema nebus išspręsta.

Laiku neatlikus remonto darbų, tiek automobilio būklė, tiek jūsų saugumas ir aplinkosauga gali būti rimtai paveikti. Todėl svarbu nesikreipti į autoservisą tik tada, kai problemos tampa akivaizdžios ir rimtos, o reguliariai tikrinti ir prižiūrėti išmetimo sistemą.

Registruotis į servisą
Variklių remontas

Autoserviso paslaugos

Variklio galios didinimas
DPF
Elektriko paslaugos
Variklių remontas
Pavarų dėžė, tiltai, transmisija
Pakabos remontas
Stabdžiai
Žibintai
Vairo mechanizmo remontas
Periodinis aptarnavimas
Kondicionieriaus sistema

Patarimai